Arriva PCC

Informacje ogólne

 

01.07.2013 roku spółka Arriva RP podpisała kontrakt z Województwem Kujawsko-Pomorskim na świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego w transporcie kolejowym na terenie województwa kujawsko - pomorskiego. Zobacz kalendarium przetargu.


Warunki kontraktu

Data rozpoczęcia kontraktu 15 grudnia 2013 roku
Okres objęty kontraktem 15 grudnia 2013 do 12 grudnia 2015 rok
Zakres świadczenia usług Pakiet toruński A obsługa na odcinkach:

Toruń – Kutno

Toruń - Jabłonowo Pomorskie

Pakiet bydgoski B obsługa na odcinkach:

Bydgoszcz – Laskowice Pomorskie

Bydgoszcz – Wyrzysk Osiek

 

Korzyści dla województwa

Dzięki nowoczesnemu i efektywnemu zarządzaniu taborem (do obsługi 1 miliona pociągo–kilometrów Arriva RP potrzebuje 9 pojazdów trakcyjnych, w spółce PR potrzebne jest ich 16) oraz zasobami ludzkimi (do obsługi 1 miliona pociągo-kilometrów potrzebne jest  65 pracowników, w spółce PR 184) jesteśmy w stanie zaoferować bardzo korzystne, a przede wszystkim realne stawki.
Przekłada się to bezpośrednio na oszczędności środków publicznych. Względem obecnego roku, stawki przez nas zaproponowane są blisko o 10% niższe w przeliczeniu na 1 pociągo-kilometr co daje oszczędności budżetowi województwa w kwocie ponad 6 milionów złotych.

Tabor

Do obsługi nowych linii dedykowane są przede wszystkim pojazdy szynowe typu MR/MRD i pojazdy SA134 będące własnością grupy w Polsce oraz pojazdy typu ED72 użyczone przez Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego. 

Pojazd ED72 jest to czterowagonowy elektryczny zespół trakcyjny, wyprodukowany w zakładach PaFaWag we Wrocławiu w latach 1993-1997. Główne parametry techniczne: długość pojazdu 86 840 mm, szerokość pojazdu 2800 mm, prędkość maksymalna: 110 km/h, liczba miejsc siedzących: 237, masa całkowita: 182 t. W każdym z wagonów znajdują się trzy przedziały ze środkowym przejściem między siedzeniami dostępne dla podróżnych. Wnętrze jest estetyczne, a rozplanowanie przestrzeni umożliwia  wygodne podróżowanie.



Pojazd SA134 to dwuczłonowy zespół trakcyjny wyprodukowany w roku 2007 przez bydgoskie Zakłady PESA. Oryginalnie pojazdy zakupione były przez Arriva RP do realizacji zadań przewozowych w ramach kontraktu 2007 – 2010. Główne parametry techniczne: długość pojazdu ze zderzakami: 41700 mm, szerokość pojazdu: 2890 mm, prędkość maksymalna: 120 km/h, liczba miejsc siedzących: 134, masa całkowita: 76 t  
Dynamiczny wygląd, nowoczesna aranżacja wnętrza, wygodne siedzenia przestronność, klimatyzacja, monitoring stanowi idealne połączenie innowacyjnych rozwiązań i wysokiego komfortu podróży. 



Pojazd MR/MRD to dwuczęściowy zespół trakcyjny wyprodukowany w Danii pod koniec lat 70-tych oraz w latach 80- tych. Pojazdy te przeszły  modernizacje w latach 90 oraz proces polonizacji w  obejmujący między innymi odnowienie wnętrza. Przed zakupem pojazdów SA133 realizowały przejazdy w ramach pakiety spalinowego. Główne parametry techniczne: długość pojazdu ze zderzakami: 44800 mm szerokość pojazdu: 2890 mm, prędkość maksymalna: 130 km/h,  liczba miejsc siedzących: 132, masa całkowita: 90 t
MR/MRD przewidziany jest do użytku zarówno na trasach głównych jak i o znaczeniu lokalnym.
Komfort podróży pojazdem MR/MRD jest oceniany niezwykle wysoko przez podróżnych. Dobry poziom rozplanowania wnętrza, bardzo wygodne czteroosobowe siedzenia, funkcjonalne półki na umieszczenie bagażu podręcznego oraz cześć wielofunkcyjna, umożliwiająca przewóz roweru i większego bagażu to główne czynniki wpływające na wysoki komfort podróżowania. Spalinowe zespoły trakcyjne takie jak MR/ MRD są również doskonałą alternatywą dla klasycznych pociągów zestawionych z wagonów pasażerskich i lokomotyw. Dzięki efektywnej konstrukcji silników spalinowych z napędem Diesel, niekorzystne oddziaływanie tych pojazdów na naturalne środowisko jest w znacznym stopniu zminimalizowane. Relatywnie niskie wskaźniki emisji składników toksycznych, przy stabilnych właściwościach trakcyjnych oraz możliwościach realizacji określonych zadań przewozowych pokazują, że pojazdy te w porównaniu do klasycznych lokomotyw spalinowych, są o wiele bardziej ekologiczne.




Taryfa cenowa

Taryfą bazową na nowych liniach będzie dotychczas obowiązująca REGIO, uzupełniana ofertami specjalnymi na konkretne linie. Zachowanie cennika REGIO oznacza utrzymanie poziomu cen oraz wzajemne honorowanie biletów na przejazdy pociągami uruchamianymi przez spółkę Przewozy Regionalne. Zakres obowiązywania taryfy kujawsko -pomorskiej również nie ulegnie zmianie. Na odcinkach obsługiwanych przez Arriva w ramach dwóch różnych kontraktów tj. Toruń Główny – Toruń Wschodni oraz Bydgoszcz Główna – Maksymilianowo obowiązywać będzie taryfa kujawsko –pomorska
1. Osoba podróżująca w granicach obowiązywania taryfy kujawsko-pomorskiej  poniesie opłatę za bilet zgodnie z taryfą kujawsko –pomorską
2. Osoba podróżująca w granicach obowiązywania taryfy REGIO (przejmowane linie poniesie opłatę za bilet zgodnie z taryfą REGIO
3. Osoba podróżująca między granicami obowiązywania dwóch taryf np. z Bydgoszczy Głównej do Grudziądza przez Laskowice Pomorskie poniesie opłatę za bilet zgodnie z Taryfą REGIO lub będzie miała możliwość skorzystania z obu stosowanych taryf REGIO i kujawsko-pomorskiej, tam gdzie będzie to dla niej korzystne. 
Zaproponujemy podróżnym również oferty specjalne  na wybrane relacje. 

Dystrybucja biletów

Bilety na przejazd pociągami spółki Arriva RP będzie można zakupić:

  • w kasach spółki Arriva RP
  • na pokładach pociągów Arriva RP 
  • w kasach spółki Przewozy Regionalne
  • w automatach biletowych spółki Arriva RP
  • za pomocą telefonu komórkowego poprzez aplikację moBILET (na wybranych relacjach)
FacebookInstagram ArrivaTwitter
Copyright Arriva 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone